Review: Juventus Turín - Inter 0:1

04/04/22 - Pred zápasom sme mohli vidieť dojemné spevácke vystúpenie na znak mieru a podporu vojnovo napadnutej Ukrajiny. Tým však posolstvo mieru symbolicky skončilo a začal sa tvrdý boj na ihrisku.

Do extrémne dôležitého derby vstúpili lepšie domáci Bianconeri. Prvé nebezpečenstvo si pred svojou bránou vyrobil hosťujúci Handanovič sám, keď loptu vyboxoval len nad seba. Následne ju nedokázal kryť a lopta skončila na hornej žrdi. Prípadný gól by však aj tak neplatil, keďže v súboji bol brankár Interu faulovaný Chiellinim. Kapitán Interu, ktorý už dávno nepôsobí v bráne dokonale istým dojmom, následne dobre vyrazil nepríjemnú strelu Cuadrada.

Po úvodnej pol hodine v znamení prevahy domácich sa hra vyrovnala a konečne zaútočil aj Inter. Keď si Barella hodil loptu medzi troch hráčov súpera, akcia sa zdala byť stratená, tí sa však toľko ponúkali, kto situáciu bezpečne vyrieši, až sa dostala k Dumfriesovi. Holandský wingback v službách Interu sa po krátkej kľučke pustil medzi hráčov a v súboji mu jeden pristúpil nohu a druhý trafil koleno. Nasledovala celkom jasná penalta, odobrená ešte videorozhodcom.

Loptu si na biely bod postavil Hakan Calhanoglu a... Nedal. Mizerne mierenú strelu Szczesny v bráne Juve vyrazil, hráč Interu sa ju ešte pokúsil doraziť a po súboji s obranou Starej dámy skončila celá akcia vlastným gólom. Lenže ani to nebolo všetko. Rozhodca totiž gól neuznal a nariadil opakovanie pokutového kopu. Dôvodom bolo predčasné vbehnutie de Ligta do pokutového územia. Turecký záložník ukázal nervy zo železa, penaltu si zopakoval, vybral si dokonca rovnakú stranu, tentokrát však mieril nechytateľne a svojím 7.gólom v sezóne otvoril skóre.

V druhom polčase sa vôbec po prvý krát dokázal individuálne presadiť Vlahovič cez dôrazne hrajúceho Škriniara, jeho pokus však skončil mimo brány. Juventus bol asi najbližšie k vyrovnaniu po peknej individuálnej akcii striedajúceho Zakariu, ktorého strelu však končekmi prstov Handanovič vytlačil na žrď.

Inter hral druhý polčas vyložene účelovo a defenzívne, ojedinelý brejk mohol po akcii dvoch striedajúcich hráčov premeniť na gól Correa, prihrávku od Darmiana však v dobrej príležitosti zakončil strelou niekam na tribúnu.

Nerazzurri tak ukončili 16 zápasov trvajúcu sériu Juventusu bez prehry, svojmu odvekému rivalovi odskočili na rozdiel 4 bodov (+ zápas k dobru) a udržali kontakt s vedúcou dvojicou. Paradoxné je že do zápasu vstupovali v ďaleko lepšej forme domáci hráči.

Ako sa vie futbalová karta otočiť, dokumentujú oba ligové duely Derby d'Italia. V tom prvom mal Inter herne navrch, z množstva šanci však využil len jednu a v závere prišiel trest v podobe vyrovnania Dybalu. Ten premenil veľmi prísne nariadený pokutový kop. Včera to bol pre zmenu Juventus, kto mal viac z hry, no z 23 streleckých pokusov len 5-krát mierili na bránu a obetavú obranu na čele so Škriniarom prekonať nedokázali. Opäť o výsledku rozhodol pokutový kop za kontroverzných okolností.

Už tradične sa tak po najväčšom derby v Taliansku diskutuje najviac o rozhodcoch. Hlavný arbiter, M. Irrati však podľa môjho názoru ťažký zápas zvládol. Zjavne neváhal ťahať žlté karty, zároveň však nechcel zápas ovplyvniť prísnym vylúčením. Hráči si na ihrisku nič nedarovali, nechýbali ostré súboje aj pár "hereckých výkonov" (de Ligt by si zaslúžil nomináciu na Oscara za scénu "Prišiel som o oko" zo záveru zápasu, u Chielliniho je simulanstvo dávno bežná výbava, v čierno-modrom drese si zase radi zakričia od "bolesti Barella či Lautaro). Žlté karty videli na strane domácich Rabiot, Locatelli, Morata a Cuadrado, všetci ešte v prvom polčase. Za Inter videli kartový trest Lautaro, Škriniar a po prestávke Perisic a Calhanoglu. Žltá karta pre Škriniara pre mňa ostáva záhadou, najviac pravdepodobné sa mi zdá že ju videl za slovné protesty. Na hrane červenej karty boli Rabiot a najmä Lautaro Martinez. Ten hneď v úvode zápasu, v snahe zasiahnuť vysokú loptu, trafil neprijemne do tváre Locatelliho. Irrati ho vylúčiť mohol, rovnako ako nemusel. Písať o zjavnej chybe z jeho strany by bolo neobjektívne.

Okrem kartových trestov tu bola spomínaná, komplikovaná situácia okolo pokutového kopu Interu. Tam samotný faul, ako aj dôvod opakovania penalty však boli nariadené správne, čo potvrdili aj opakované zábery.

Fanúšikom Juventusu nedá spávať ešte jeden moment, keď podľa nich Bastoni fauloval hráča domáceho celku v pokutovom území, k čomu radi priložia aj "dokumentárnu" fotografiu. Aj tu však akcia pokračovala a ku kontaktu a teda faulu Bastoniho došlo až keď boli minimálne o krok von zo šestnástky. Aj toto jasne potvrdil opakovaný záber a VAR.

Zhrnutie na záver? Tí menej objektívni fanúšikovia Bianconeri spustili "plač na rozhodcu". Áno to sú fanúšikovia toho klubu, ktorý je historicky najviac spojeny preukázanou korupciou a ovplyvňovaním rozhodcov (kauza Calciopoli) a ktorý je aj v týchto dňoch vyšetrovaný pre finančné podvody. Tí objektívni videli napínavý zápas, v ktorom mal herne navrch Juventus, no pohorel na koncovke a dobrej defenzíve Interu. Útočníci Interu boli opäť neškodní, v strede poľa prekvapivo Rabiot jasne dominoval nad Barellom, najmä v prvom polčase. Juventus dobre pokryl aj Perisica, ktorý sa na ľavom krídle prakticky k ničomu nedostal. Bavili ma chlapské súboje telo na telo medzi Škriniarom a Vlahovičom, na aké zjavne nie je najlepší strelec Serie A príliš zvyknutý. Juventus mal aj lepšie striedania. Keď v jeden moment prišli na ihrisko "esá" ako Vidal a Gagliardini, ktorí dokázali hneď dva krát vo vzduchu bojovať o loptu aj sami medzi sebou, nejeden fanúšik Nerazzurri naozaj tŕpol napätím. Inter mal tiež potrebnú dávku šťastia, či už v situácii, ktorá skončila pokutovým kopom alebo pri strele Zakariu si žrde. Juventus si nezaslúžil stratiť všetky body, ale toto isté si najmä po novom roku mohli povedať niekoľkokrát aj Interisti. Na toto všetko sa história pýtať nebude.

Zdá sa že napokon došlo na slová trénera Allegriho a jeho Juventus bude bojovať najmä o udržanie štvrtej pozície. Naopak, 7 resp 8 zápasov pred koncom môže Inter aj naďalej snívať o obhajobe titulu.

Autor: Michal Petrenka

Zdroj: michal_petrenka_sport